Nelly

tisdag 5 maj 2009

Att döpa ett barn - moraliskt?

Jag är som många andra inte konfirmerad , jag är heller inte döpt vilket dem flesta nog är. Det var mina föräldrars beslut att döpa eller inte döpa, jag är evigt tacksam för att det valde det sistnämnda. Varför? -Jo, men då är det upp till mig helt själv om jag vill bli döpt eller inte. När man konfirmerar sig döper man sig i samband, men varför? För att komma närmare Gud, komma in i himmelriket? Vem säger att det existerar? Men och andra sidan vem säger att det inte gör det? - Det är en fråga som få bli obesvarad. Jag tycker i alla fall att man ska låta bli att döpa sina spädbarn, då blir det upp till dem i äldre ålder att bestämma vart deras tro ligger. Vill man döpas, okej gör det, men om man inte vill ska man inte bli på trängd det innan man kan säga "nej".

2 kommentarer:

  1. mycket åsikter på sån kort text :) Gillar dock dina åsikter :)

    SvaraRadera
  2. e inte heller döpt!!

    sv; mmm isf får hon skylla sej själv om det händer igen!!

    SvaraRadera

3