Nelly

söndag 10 maj 2009

Shanghai painter/ driver / bilmekaniker?

Ledig i fredags, sköönt! Behövligt om man får uttrycka sig så. Jag övningskörde med mamma, länge och väl i regnet som föll ner som en kran över den röda lacken. Besökte även min systers nya lägenhet, looks good ;) Sen handlade vi på Willys, införskaffade mat som jag och Henrik ska förbruka i veckan! MUMS! Vi köpte bla sylt ( drottningssylt är allt bra den godaste sylten! ), bröd ( turkiskt typ :D ) . chokladglass och massor av annat smått och gott.

På eftermiddagen kom Henrik, hans bil stod hemma hos oss, helt död, så han anlände i föräldrarnas bil med ett nyladdat batteri. Men på grund av ständigt duschväder beslut vi oss för att "meka" med bilen följande dag. Kvällen fortlöpte med ett återbesök hos systra mi ( Henrik ville se lägenheten han med) sällskaps spel, god mat och sällskap! Kollade på Panic room senare, vilken man sett X antal gånger, men ooh så bra den är!

I lördags satte vi i batteriet i bilen, körde runt ett tag, testade batteriet med någon form av mätare :O men icke då, bilen dog... igen.. Att det ska vara ett sånt krångel med bilar! Men vi höll på ett tag, puttade bilen, försökte få igång den med startkablar, kollade säkringar, generators bandet och Gud vet vad, men bilen gav ingen som helst respons...

Några timmar senare satt Henke och jag med en varsin pizza, shanghai noon och shanghai knights. Kanon! Kult - filmer, blir aldrig tråkiga!

Idag målade jag igen och spelade wii, tydligen så är jag 38 år :S bättre än förra gången jag kollad i alla fall, då var jag runt 60!

Men målningen vart jag faktiskt ganska nöjd med, den ska hänga bredvid den andra!

Ha det bra :D

2 kommentarer:

  1. Vad är det du målar för ngt? Är du kpnstnär?

    Jag har också bott i Örebro. Bodde i Stjärnhusen

    SvaraRadera
  2. FANTASTISKA TAVLOR!!!!

    Nu bor jag med min fam. i Skurup, som ligger 2,5mil utanför Ystad.

    Var i Örebro bor du?

    SvaraRadera

3