Nelly

söndag 3 maj 2009

En framtida konstnär?

Mitt första inlägg, bör vara intressant och i-ögonfallande, antar att vi får se hur det går med den saken. Jag ska göra mitt bästa för att vara just det, intressant.
Sedan ungefär 2 år och 8 månader tillbaka har jag varit tillsammans med min pojkvän Henrik, en riktigt hyvens kille på att måla, en riktigt kreativ liten filur. I alla fall fick han in mig på just det spåret, att måla. Planen var att måla med akryl på duk vilket han testat på i skolan ( väldigt intressant att el-eleverna övar upp sin kreativa sida! ).
I vilket fall som helst var vi tvungna att få tag på färg och duk... En avliden släkting lämnade bakom sig en stor drös målningar, inte så vackra dock, men vad finns vit färg till för? - Övermålning!
Inköpslistan var inte så lång så det borde inte vara allt för svårt att hitta alla ingredienserna för en sprödande teckning.
- Akrylfärger
- Ev. Duk
- Paljett - Att blanda på ( eller heter det så?)
- Vit överstryckningsfärg
- Ett glatt humör!

Vi googlade, så som man gör i vårt moderna samhälle och fann att det skulle finnas färg och duk på Clas Ohlson`s, nackdelen var att dagens datum var 1 maj och majoriteten av alla affärer var stängda. Utom på vårt berömda Mariebergsköpcentrum där till våran belåtenhet Clas Ohlson just öppnat en affär!
Väl inne i affären visade det sig att avdelningen för konst inte öppnats än. Vi fortsatte vår jakt till Panduro, där färgen inte var hemma. Som på löpande band besökte vi Silvan, Bauhaus och Jula utan resultat. Ska det vara så svårt att få exploatera sin kreativa sida?!

Hemma igen, besvikna på dagens icke-resultat och en påse godis.

Dagen efter 2 maj, affärerna åter öppna och vi kunde införskaffa
alla "verktyg" och målandet kunde ta sin början. Vi målade hela dagen och i morse och då Henrik fortfarande skissade sin var jag klar med min första målning. En framtida konstnär? - Nja, det kan vi nog vara överänns om att jag inte är men nu kan jag strycka över på att jag saknar den kreativa genen och kan fortsätta min sökning på min dolda talang!

2 kommentarer:

  1. Denna underbara flicka är en riktig konstnär, en nybörjare till konstnär erkänner sig oftast inte som en gudabenådad talang. Hoppas hon lägger upp en bild på sin första målning. Nya picasso? fast kvinna så klart :)

    SvaraRadera
  2. TÄVLING!!!

    Michelledelice lottar ut fina drinkunderlägg designade av myrica på http://michelledelice.blogg.se/

    Litet tips bara!

    SvaraRadera

3