Nelly

torsdag 7 maj 2009

Ett liv utan kärlek.

Under matte-lektionen idag kom relationer upp som brukar vara ett hett samtalsämne i alla fall i min vänskapskrets. Det som var extra roligt var att några som inte brukar vara involverade i diskussionen var det idag. 5 tjejer och en kille. Han påstod att han ville låsa sitt hjärta och aldrig bli kär. Hur kan man vilja låsa sitt hjärta? Ett liv utan kärlek.. Jag kan själv inte tänka mig ett liv utan det. Visst man slipper undan hjärtsorg men tänk i stället vad man missar om man aldrig får uppleva den mytomspunna känslan. Jag röstar för kärlek och mot de som revolterar mot den.

Några andra roliga ämnen som kom upp var bakning av alla dess slag, jag menar ska man inte kunna få baka ÄPPELPAJ bara för att det inte är rätt årstid? Pytsan!

Vi pratade även om barnafödande och bebisnamn, personliga favoriter är Liam, Elsa och Agnes. :) Håll med mig eller inte, det gör det samma för i mina öron är det dom vackraste, sötaste namnen man kan döpa sina barn till.. Eller kanske Humla? Det är ju också sött! :O Nja, kanske inte riktigt snällt mot barnet även om det är sött på en liten knatte. Man fatta när man är runt 50 och ska hålla föredrag, kanske inte lika sött då..

5 kommentarer:

  1. Humla är nog inte så kul att heta när man är 50 nej...;)

    Kolla gärna in min miljöblogg http://ladygreen.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Ja precis, näe moderaterna har jag inget för =)
    Haha, äppelpaj är gott alltid =P

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg!!!!

    Och Agnes är verkligen ett vackert namn.

    Kramar från Charlotta som är mor till Agnes

    SvaraRadera
  4. Håller med dig fullt ut sen finns det de som är rädda för att bli lämnade. Det kan ha mycket med uppväxten att göra speciellt om de sett sina egna föräldrar skilja sig. Kärleken skrämmer många! Men det vackraste som finns är kärleken när den är sann.

    Ha en fortsatt bra dag//Linda

    SvaraRadera

3