Nelly

tisdag 26 maj 2009

Engla och Felix

Hahah... gick in på svenskanamn.se och använde mig av slumpgeneratorn för att titta vad mina och Henriks barn skulle heta.

Mammans namn : Maria
Pappans namn: Henrik

Resultat, om en flicka: Engla och om en pojke: Felix

Jag hade tur i alla fall, tänk om min kära mamma och pappa hade använt sig av den tjänsten, då skulle jag eller min syster heta Iris, och om vi föddes som pojkar: Jeremy. Okej Iris är ganska fint, men Jeremy? Vad har man för smeknamn då? Jerran?, Mysan? njaa... Tål att funderas på.

8 kommentarer:

  1. Absolut att hon är värd att vinna. Finns mycket festliga namn. Ha det bäst.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. tack!
    Ha det fint du med :)

    SvaraRadera
  3. Kul måste pröva svenska namn jag också;)

    SvaraRadera
  4. Iris är väldigt fint!

    SvaraRadera
  5. Alltid skoj att testa sånt :-) ..kanske skulle kolla vad man själv skulle ha haft för namn :-)

    SvaraRadera
  6. Tack =) Namnen kommer och går, och många av de gamla namnen kommer tillbaka och är fina.

    SvaraRadera
  7. Ja, fast idag slutade stegräknaren fungera.

    SvaraRadera
  8. de var ju någorlunda fina i alla fall. minns inte riktigt vad jag fick men de var inte vackra :(

    SvaraRadera

3